Menu

Iekšējās kārtības noteikumi

Pašvaldības SIA “Ventspils poliklīnika” (turpmāk – Ventspils poliklīnika)  iekšējās kārtības noteikumi (turpmāk – Noteikumi) izstrādāti saskaņā ar Ārstniecības likumu, Pacientu tiesību likumu un citiem Latvijas Republikā spēkā esošiem ārstniecības procesu regulējošiem tiesību aktiem.


1. Rīkoties atbildīgi un savlaicīgi paziņot Ventspils poliklīnikai, ja noteiktajā apmeklējuma laikā nav iespējams ierasties.
2. Iesaistīties ārstniecībā un savu iespēju un zināšanu robežās sniegt ārstējošam ārstam informāciju:
  • kas nepieciešama ārstniecības nodrošināšanai;
  • par savām slimībām, kas var apdraudēt citu personu dzīvību vai veselību;
  • par iepriekš dotajām piekrišanām un atteikumiem attiecībā uz ārstniecību;
  • par ārstniecības laikā notikušajām veselības stāvokļa izmaiņām.
3. Ja pacients neprot valsts valodu un runā tādā valodā, ko ārstniecības persona nesaprot, pacients nodrošina tulkošanu, izņemot gadījumus, kad tas nav iespējams objektīvu iemeslu dēļ.
4. Samaksāt par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem atbilstoši Ventspils poliklīnikas cenrādim.
5. Lai saņemtu Ventspils poliklīnikas ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus, pacientiem  ir pienākums:
  • pieteikt ārsta apmeklējumu Ventspils poliklīnikas reģistratūrā klātienē, sazinoties telefoniski, zvanot uz tālruņa numuru 63622131 vai elektroniski, rakstot uz e-pastu registratura@ventspilspoliklinika.lv
  • Noteiktajā apmeklējuma dienā, pirms veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas, vērsties Ventspils poliklīnikas reģistratūrā, uzrādot:
– derīgu personas apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību;
– dokumentu, kas apliecina tiesības pārstāvēt apmeklētāju, ja tas nepieciešams;
– derīgu nosūtījumu (ja tas attiecināms konkrētā pakalpojuma saņemšanai) un ja konkrētais pakalpojums pacientam ir aktuāls;
– dokumentu, kas apliecina personas statusu, noteikto atvieglojumu saņemšanai (ja tādi ir piešķirti);
– veselības apdrošināšanas polisi atbilstoši apdrošināšanas kompānijas noteiktajam formātam (uzrādīt plastikāta vai elektronisku polisi vai nosaukt polises numuru un derīguma termiņu), ja tāda ir.

6. Lai saņemtu valsts apmaksātu ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumu:
  • nepieciešams iesniegt derīgu ģimenes ārsta vai speciālista, kurš ir līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienestu, nosūtījumu (veidlapa Nr. 027/u)
  • ja nosūtījumā norādīts, ka pacientam nepieciešama dinamiskā novērošana pie ārsta speciālista, nosūtījums ir derīgs 12 mēnešus;
  • ja kopš ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījuma uz rehabilitācijas pakalpojumiem izrakstīšanas dienas ir pagājuši 6 un vairāk mēneši, nepieciešams jauns nosūtījums uz pakalpojumu, norādot diagnozi un lietojamos medikamentus. Šāda prasība ir noteikta, lai nekaitētu pacienta veselībai, jo ilgtermiņā, iespējams, ir mainījies pacienta veselības stāvoklis, un tādēļ ir jāatkārto pacienta veselības stāvokļa un rehabilitācijas nepieciešamības izvērtējums.
7. Ja ir derīgs ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums, bet persona ārstniecības pakalpojumu vēlas saņemt ātrāk, kā piedāvātajā valsts apmaksāto pakalpojumu plānotajā termiņā, Ventspils poliklīnika piedāvā iespēju saņemt maksas pakalpojumu, kuru pirms pakalpojuma saņemšanas jāapmaksā saskaņā ar Ventspils poliklīnikas pakalpojumu cenrādi.
8. Pacienta līdzmaksājums vai samaksa par saņemtajiem maksas veselības pakalpojumiem jāveic saskaņā ar Ventspils poliklīnikas cenrādi.
9. Pacientam un viņa pārstāvošām personām veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas laikā jāievēro ētikas un vispārpieņemtās uzvedības normas.
  • Izvēlēties sniegtos valsts apmaksātos vai maksas pakalpojumus.
  • Izvēlēties savu ģimenes ārstu.
  • Saņemt laipnu attieksmi, kvalitatīvu un kvalificētu ārstniecību neatkarīgi no slimības rakstura un smaguma.
  • Zināt ārstējošo ārstu un citu veselības aprūpes procesā iesaistīto ārstniecības personu vārdu, uzvārdu, amatu, profesiju, specialitāti un kvalifikāciju.
  • Saņemt no ārstējošā ārsta informāciju par savu veselības stāvokli, tajā skaitā par slimības diagnozi, ārstēšanas, izmeklēšanas un rehabilitācijas plānu, prognozi un sekām, arī slimības radītajiem funkcionēšanas ierobežojumiem, profilakses iespējām, kā arī tiesības pēc ārstniecības ietvaros veiktas izmeklēšanas un ķirurģiskās vai cita veida invazīvās iejaukšanās saņemt informāciju par ārstniecības rezultātiem, par iepriekš neparedzētu iznākumu un tā iemesliem.
  • Pieprasīt, lai ārstējošais ārsts izdara papildinājumus vai labojumus medicīniskajos dokumentos, ja viņš pamatoti uzskata, ka informācija ir neprecīza vai kļūdaina. Izdarot labojumus medicīniskajos dokumentos, ārstniecības persona nodrošina kļūdainās informācijas saglabāšanu, attiecīgi to precizējot vai papildinot un par to informējot ārstējošo ārstu. azīties ar saviem medicīniskajiem dokumentiem.
  • Iepazīties ar saviem medicīniskajiem dokumentiem, ieprasīt un saņemt izrakstus, norakstus un kopijas atbilstoši ārstniecības iestādē apstiprinātajam cenrādim. Vienu reizi ir tiesības saņemt savu medicīnisko dokumentu izrakstu, norakstu vai kopiju. Izrakstus, norakstus un kopijas bez maksas. Samaksa par katra nākamā medicīniskās dokumentācijas izraksta, kopijas, izziņas sagatavošanu un izsniegšanu noteikta Ventspils poliklīnikas maksas cenrādī.
  • Saņemt informāciju par viņa medicīniskajos dokumentos iekļautās informācijas izmantošanu saskaņā ar šajā likumā un Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personu datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 15. pantā noteikto.
  • Ja pacienta medicīniskajos dokumentos ir informācija par citas personas sensitīvajiem datiem vai informācija, kuru sniegusi trešā persona, bet lūgusi to neizpaust pacientam, pacienta tiesības iepazīties ar medicīniskajiem dokumentiem nodrošina tiktāl, ciktāl tas neskar trešās personas tiesības.
  • Pacientam ir tiesības uz tādu ārstniecību, kas tiek veikta tikai to personu klātbūtnē, kuras ir tieši iesaistītas ārstniecībā. Pacients var piekrist citu personu klātbūtnei ārstniecības laikā vai pieaicināt citas personas, ja tas netraucē ārstniecību.
  • Pilnīgi vai daļēji atteikties no piedāvātās izmeklēšanas vai ārstēšanas, gan pirms tās sākšanas, gan ārstniecības laikā, kā arī no ārstniecībā izmantojamās metodes, neatsakoties no ārstniecības kopumā, to nepārprotami apliecinot rakstiski.
  • Uz konfidencialitāti un personas datu aizsardzību – personas tiesības, ka informācija par viņa veselības datiem netiks izpausta trešajām personām, izņemot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
  • Sniegt mutisku vai rakstisku priekšlikumu, sūdzību vai izteikt pateicību Ventspils poliklīnikas personālam par saņemto veselības aprūpes pakalpojumu, novērtēt Ventspils poliklīnikas darbību, aizpildot anonīmu pacienta aptauju elektroniskā formātā Ventspils poliklīnikas tīmekļvietnē..
  • Pacientam ir tiesības uz tādu ārstniecību, kas tiek veikta tikai to personu klātbūtnē, kuras ir tieši iesaistītas ārstniecībā. Pacients var piekrist citu personu klātbūtnei ārstniecības laikā vai pieaicināt citas personas, ja tas netraucē ārstniecību.
  • Īstenojot savas tiesības, pacientam un personai, kas pārstāv pacientu, ir pienākums cienīt citu pacientu tiesības un ar cieņu izturēties pret ārstniecības personām un citiem ārstniecības iestādes darbiniekiem.

Nodrošinot veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu, cenšamies to darīt tā, lai ikviena saskarsme ar Ventspils poliklīniku pacientam būtu iespējami pozitīva. Ja tomēr pieredze nav bijusi patīkama un uzskatāt, ka apmeklējuma laikā pārkāptas pacienta tiesības, aicinām iesniegt sūdzību vai ziņojumu, kas palīdzēs mums uzlabot veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kvalitāti un drošību.

Kādos gadījumos iesniegt sūdzību?

  • ja radušās šaubas par ārstniecības procesa vai ārstniecības personu darba kvalitāti (piemēram, par nekvalitatīvi veiktu izmeklēšanu vai ārstēšanu);
  • ja neapmierina poliklīnikas darba organizācija;
  • ja radušās šaubas par valsts garantētās ārstēšanas saņemšanas iespējām vai pieprasītajiem maksājumiem;
  • ja uzskatāt, ka ārstēšanas procesā nav ievērotas vispārējās ētikas un pieklājības normas;
  • ja uzskatāt, ka pārkāptas citas pacienta tiesības;
  • ja novērojat kļūdu vai nedrošu situāciju (piemēram, nepareizu zāļu ievadīšanu vai sajauktu medicīnisko manipulāciju).

Ja radušos problēmu nav izdevies atrisināt komunikācijas ceļā, sūdzību iespējams iesniegt:

  • rakstveidā – klātienē Ventspils poliklīnikas telpās, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai eID karti;
  • elektroniski – parakstot to ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz e-pasta adresi info@ventspilspoliklinika.lv;
  • pasta sūtījuma veidā, nosūtot uz adresi PSIA “Ventspils poliklīnika”, Raiņa iela 6, Ventspils, LV-3601;
  • izteikt mutiski – ja nepieciešams, šādu sūdzību iesniedzēja klātbūtnē noformē rakstiski un izsniedz kopiju iesniedzējam;
  • tīmekļvietnes www.ventspilspoliklinika.lv sadaļā ATSTĀT ATSAUKSMI;
  • sūdzību iespējams iesniegt arī anonīmi, taču ņemiet vērā, ka tad nevarēsim sniegt atgriezenisko saiti.

SVARĪGI! Iesniedzot sūdzību, lūdzam detalizēti aprakstīt radušos situāciju, kā arī norādīt savu kontaktinformāciju, lai varam sniegt atbildi. Ja nepieciešams, pievienojiet iesniegumam dokumentu kopijas, kas apstiprina iesniegumā minētos apstākļus.

Sūdzības izvērtēšana un atbildes sniegšana:

  • rakstiski saņemtu sūdzību reģistrējam, izvērtējam un sniedzam atbildi;
  • ar sūdzības iesniedzēju sazināmies saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, nepieciešamo laiku iesniegumā aprakstīto notikumu analīzei, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka sūdzības vai ziņojuma iesniegšana nekādi nevar negatīvi ietekmēt Jūsu vai Jūsu tuvinieku ārstniecības procesu Ventspils poliklīnikā!

Ja ārstniecības iestādē problēmu nav izdevies atrisināt, aicinām sazināties ar Veselības inspekciju, kas uzrauga veselības nozari un kontrolē ārstniecības pakalpojumu kvalitāti. Kontaktinformācija – Klijānu iela 7, Rīga, LV-1012. Tālruņa numurs 67081600, e-pasta adrese vi@vi.gov.lv, tīmekļvietne www.vi.gov.lv.

  • Uzturēties Ventspils poliklīnikas telpās, ja neesat ieradušies, lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumus, pavadītu vai apmeklētu pacientu, kurš Ventspils poliklīnikā ieradies saņemt veselības aprūpes pakalpojumu. Personām, kuras pārstāv Ventspils poliklīnikas sadarbības partnerus vai pakalpojuma sniedzējus, kā arī mediju pārstāvjiem, uzturēšanās Ventspils poliklīnikas telpās ir jāsaskaņo ar Ventspils poliklīnikas administrāciju.
  • Veikt darbības, kas varētu kaitēt Ventspils poliklīnikas apmeklētāja vai personāla veselībai vai aizskart tiesības un cieņu.
  • Atrasties virsdrēbēs telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi.
  • Smēķēt Ventspils poliklīnikas telpās vai teritorijā, izņemot teritorijā smēķēšanai īpaši norādītās vietās.
  • Atrasties Ventspils poliklīnikas telpās alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, glabāt vai lietot alkoholiskos dzērienus, narkotiskas vai citas apreibinošas vielas.
  • Ventspils poliklīnikas telpās ienest un glabāt pirotehniku, jebkādus bīstamos priekšmetus (ieročus, t.sk. aukstos ieročus un šaujamieročus, sprāgstvielas u.c.) vai viegli uzliesmojošas vielas.
  • Ventspils poliklīnikas darbiniekiem piedāvāt vai nodot materiālas vērtības, mantiska vai citāda rakstura labumus, kā arī nodarboties ar patvaļīgu tirdzniecību vai preču vai pakalpojumu reklamēšanu.
  • Ievest Ventspils poliklīnikas telpās dzīvniekus, izņemot speciāli apmācītu un reģistrētu suni pavadoni, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē un citu personu drošību.
  • Iebraukt Ventspils poliklīnikas telpās ar velosipēdiem, skrejriteņiem u.c. līdzīgiem pārvietošanās līdzekļiem, izņemot tehniskos palīglīdzekļus personām ar kustību traucējumiem.
  • Iebraukt telpās, kurās tiek sniegti veselības aprūpes pakalpojumi, ar bērnu ratiņiem, lai nodrošinātu higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasības ārstniecības iestādē. Bērnu ratiņus drīkst novietot Ventspils poliklīnikas telpās tam norādītajā vietā.
  • Filmēt un fotografēt Ventspils poliklīnikas personālu un citas personas, kas atrodas Ventspils poliklīnikā, veikt audio un video ierakstus, lai neaizskartu personu tiesības uz privātumu.
  • Ventspils poliklīnika neuzņemas atbildību par apmeklētāju personīgajām mantām, kas tiek atstātas bez uzraudzības.
  • Gadījumos, ja klātesošā persona traucē sniegt veselības aprūpes pakalpojumu, atļauja palikt ar pacientu šai personai var tikt liegta.
  • Gadījumos, kad pacienta dzīvība nav apdraudēta, bet pacients neievēro noteikto režīmu, nepilda ārstniecības personu norādījumus, regulāri neievēro Noteikumus, vai apzināti kaitē savai veselībai un šādā veidā tieši ietekmē konkrētās slimības ārstēšanu, ārstam ir tiesības atteikties no turpmākās pacienta ārstēšanas.
  • Par Noteikumu neievērošanu Ventspils poliklīnikas personāls personu var izraidīt no Ventspils poliklīnikas telpām un teritorijas, konflikta gadījumā var tikt izsaukta valsts/pašvaldības policija.
Informējam, ka tīmekļvietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"), lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Vairāk informācijas šeit!